"Στο σημείο αυτό μπορείτε να έχετε πρόσβαση σε άρθρα που έχουμε επιλέξει για εσάς με στόχο την καλύτερη ενημέρωσή σας".

ΘΕΡΙΝΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ

  • Μια διαφορετική προσέγγιση στη θερινή και την εν γένει προετοιμασία για την πιο δύσκολη χρονιά της Γ΄Λυκείου.
  • Διδασκαλία σε group 3 ατόμων αυστηρά.
  • Ποιοτική διδασκαλία στο επιστημονικά αποδεδειγμένο 45λεπτο, το οποίο προωθεί την παραγωγική, ξεκούραστη, σκέψη.
  • Διαχείριση άγχους, προγραμματισμός διαβάσματος.
  • Διαφέρουμε διότι παρέχουμε πραγματική και ρεαλιστική ολιστική υποστήριξη και προωθούμε τη συνεργασία μαθητή - γονέα, σε μια περίοδο ιδιαίτερα αγχωτική.
  • Τα ανωτέρω παρέχονται επίσης και σε μαθητές Α΄και Β΄Λυκείου, τους οποίους εισάγουμε στο καινοτόμο πρόγραμμα σταδιακά.
Continue Reading

ΦΟΒΙΕΣ - ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΡΝΗΣΗ

Η οικογένεια και το σχολείο είναι οι πιο αντιπροσωπευτικοί κοινωνικοί παράγοντες – σχηματισμοί με τους οποίους το παιδί έρχεται σε επαφή κατά τα χρόνια που διαμορφώνεται η προσωπικότητά του.  Και οι δύο έχουν επιφορτιστεί με το έργο να μετασχηματίσουν το βρέφος – ένα τελείως εξαρτημένο πλάσμα – σε ένα αυτοδύναμο, με αναπτυγμένες τις πνευματικές του ιδιότητες και υπεύθυνο μέλος της κοινωνίας.  Αυτή η διαδικασία «εκπολιτισμού» του ατόμου ονομάζεται κοινωνικοποίηση.

Η σχολική περίοδος είναι μια κρίσιμη φάση στη ζωή του ατόμου, παρ’ όλο που οι ενήλικες όταν τη θυμούνται την αναπολούν με ευχάριστες αναμνήσεις και τη βρίσκουν αμέριμνη, συγκρίνοντάς την προφανώς με τις ευθύνες της ενήλικης ζωής.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ

Γνωρίζουμε όλοι ότι κανένας μας δε διάλεξε να είναι σ’ αυτή την οικονομική κατάσταση αλλά όλοι καλούμαστε να βρούμε τρόπους, δικούς μας τρόπους, καθημερινούς για να επιβιώσουμε και εμείς και τα παιδιά μας με το λιγότερο δυνατό κόστος.
Αυτή τη δύσκολη περίοδο υφίσταται μεγάλη δοκιμασία ΚΑΙ ο ρόλος του γονέα. Καλούμαστε, παρ’ όλες τις δυσκολίες που έχουμε να αντιμετωπίσουμε θέματα διαβίωσης, να βρούμε τρόπους για να μπορέσουμε να είμαστε βοηθητικοί και αποτελεσματικοί για τα παιδιά μας ΚΑΙ σε συναισθηματικό-ψυχολογικό επίπεδο.

Για να μιλήσουμε, όμως, για τα παιδιά, πρώτα, πρέπει να μιλήσουμε για, εμάς, τους γονείς.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΤΙ ΘΑ ΖΗΤΟΥΣΕ ΑΝ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΜΕ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ ΚΑΙ ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ (ΔΕΠ-Υ) ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥ

  • Η πάθησή μου είναι μια πραγματικότητα. Είναι ένα σύνδρομο. Δυστυχώς καταγράφω ότι πέσει στην αντίληψή μου χωρίς να μπορώ να το φιλτράρω. Μαθαίνω με έναν ανοργάνωτο και τυχαίο τρόπο και «πετάγομαι» από το ένα θέμα στο άλλο χωρίς να μπορώ να ελέγξω τον εαυτό μου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Ο ρόλος των γονιών είναι πολύπλευρος. Η επιστημονική έρευνα ασχολείται όλο και περισσότερο με τα χαρακτηριστικά και τη σημασία  της γονεΪκής εμπλοκής στην εκπαίδευση των παιδιών. Ιδιαίτερα για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, η ρόλος των γονιών κρίνεται ακόμα πιο σημαντικός για την ομαλή πορεία του παιδιού σε ακαδημαϊκό και κοινωνικό επίπεδο. Οι εγγενείς δυσκολίες που μπορεί να παρουσιάζουν τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες δυσχεραίνουν την επιτυχημένη προσαρμογή τους στο σχολικό πλαίσιο. Ένα παιδί που μπερδεύει γράμματα ή ήχους, που έχει διάσπαση προσοχής,

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΕΝΤΑΣΕΙΣ ΜΕΤΑΞΥ ΑΔΕΡΦΩΝ - Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΝΤΑΣΕΩΝ

  • Οι διαφωνίες ανάμεσα στα αδέλφια επιτρέπουν στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με τις επιθυμίες τους, να ανακαλύψουν τα όριά τους, καθώς και αυτά των γονιών τους.
  • Τα διαφορετικά δικαιώματα και οι υποχρεώσεις που έχουν τα αδέλφια, λόγω της διαφοράς ηλικίας και διαφορετικές αντίστοιχες ικανότητές τους, δημιουργούν σημαντικό δυναμικό για συγκρούσεις. Έτσι, συχνά υπάρχει ζήλια όταν το ένα παιδί επιτρέπεται ή έχει τη δυνατότητα να κάνει ή να απολαμβάνει περισσότερα πράγματα από όσα το άλλο.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ - ΔΥΣΛΕΞΙΑ

Μαθησιακές Δυσκολίες

ΟΡΙΣΜΟΣ - Παρόλο που ο όρος χρησιμοποιείται εδώ και 40 χρόνια περίπου, δεν υπάρχει συμφωνία πάνω στα αποδεκτά κριτήρια που ορίζουν τις μαθησιακές δυσκολίες είτε στον κλινικό είτε στον ερευνητικό τομέα. Από κλινική σκοπιά, ο όρος αυτός υποδεικνύει ότι σε ορισμένους τουλάχιστον τομείς, η σχολική επίδοση του παιδιού δεν φτάνει στα επίπεδα που προβλέπονται σύμφωνα με τους δείκτες των νοητικών ικανοτήτων.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΝΕΟ ΜΕΛΟΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΝΕΙΑ

Ο ερχομός ενός δεύτερου παιδιού βιώνεται συχνά από τους γονείς με ανάμεικτα συναισθήματα χαράς και ενοχής ως προς το πρωτότοκο παιδί. Οι γονείς εκφράζουν έντονο άγχος τόσο για την ανακοίνωση του γεγονότος και την αντίδραση των παιδιών τους σε αυτή, όσο και για τους τρόπους διαχείρισης στις πιθανές αντιδράσεις ζήλειας των πρωτότοκων παιδιών με την άφιξη του νέου μέλους στο σπίτι. Παρακάτω, σας παρουσιάζονται κάποιες προτάσεις για την καλύτερη προετοιμασία του παιδιού κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης αλλά και για αργότερα, όταν θα έχετε επιστρέψει στο σπίτι με το νέο μέλος.

Continue Reading

ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΑΓΧΟΣ

ΕΝΑ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ

Στους γρήγορους ρυθμούς που κινείται η εποχή μας, όλο και περισσότερα παιδιά βασανίζονται από το άγχος. Πολλά απ’ αυτά δεν το ξέρουν καν, ούτε και οι μεγάλοι γύρω τους. Πολλά παιδιά δεν καταλαβαίνουν τι είναι άγχος και πολλοί ενήλικες δεν αντιλαμβάνονται ότι τα παιδιά μπορούν κι αυτά να νιώσουν άγχος. Νομίζουν ότι είναι μια κατάσταση που έχουν να αντιμετωπίσουν μόνο οι ενήλικες, που έχουν ευθύνες και υποχρεώσεις. Μπορεί έτσι να μην αντιλαμβάνονται ότι οι ευθύνες και οι υποχρεώσεις των παιδιών είναι εξίσου βαριές και μπορούν να τους δημιουργήσουν πολύ άγχος.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

Η καθημερινή πραγματικότητα των ενηλίκων είναι συνυφασμένη με τις ευθύνες που έχουν για τους εαυτούς τους και τα παιδιά τους. Η ενήλικη ζωή βρίσκει την ικανοποίηση και ελπίζει για την ευτυχία της, ξεπερνώντας καθημερινώς μικρά ή μεγάλα προβλήματα. Η ζωή μας, καθότι μας επιφυλάσσει χαρές, όλες είναι αποτέλεσμα σωστών αποφάσεων που πήραμε μετά από προβλήματα ή προβληματισμούς.

Τα παιδιά δε θα μπορέσουν ποτέ να μπουν στη δική μας πραγματικότητα, εάν αυτή δεν απομυθοποιηθεί από τα ίδια μέσα από μύθους και παραμύθια. Το παραμύθι, αυτή η «ονειρική όχθη» των παιδιών, αποτελεί τη «βάρκα» που θα τα φέρει απέναντι, σε μας τους ενήλικες στη σκληρή πραγματικότητα, η οποία φαίνεται φοβιστική γι’ αυτά.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΦΟΒΟΙ ΚΑΙ ΦΟΒΙΕΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

ΦΟΒΟΙ 

Ο φόβος είναι μια φυσιολογική, ζωτική αντίδραση προσαρμογής σε γεγονότα που απειλούν την προσωπική ασφάλεια του παιδιού. Είναι, επίσης, μια προσαρμοστική αντίδραση (εξασφαλίζει στο παιδί την ετοιμότητα να αντιμετωπίζει καταστάσεις ανάγκης).

Σε τέτοιες κρίσιμες στιγμές, το παιδί βιώνει μια ποικιλία από σωματικά συμπτώματα όπως ταχυκαρδία, ρίγη και τρεμούλα, στομαχικές ανωμαλίες, ξηρότητα του στόματος, εφίδρωση των χεριών κ.α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ