Εξωτερικά προγράμματα- ομάδες κοινωνικοποίησης
Τα εξωτερικά προγράμματα στοχεύουν στην ανάπτυξη του συνόλου των κοινωνικών δεξιοτήτων και στην αυτονομία εντός σπιτιού. Τα παιδιά διδάσκονται κανόνες κυκλοφοριακής αγωγής και ασφαλούς περιήγησης σε δημόσιους πολυσύχναστους χώρους (Μετρό, λεωφορεία, εμπορικά κέντρα κ.α.) καθώς και διαχείριση χρημάτων- ταξινόμηση και κατηγοριοποίηση καθημερινών αναγκών (Σούπερ Μάρκετ). Επίσης πραγματοποιούνται προγράμματα παρέμβασης στο σπίτι με στόχο την υλοποίηση καθημερινών λειτουργιών και αυτονόμησης προσωπικών αναγκών (μαθαίνουμε να ζούμε όλοι μαζί). Ταυτόχρονα τα παιδιά μαθαίνουν μέσω κινητικών δραστηριοτήτων να διαχειρίζονται τις σχέσεις μεταξύ συνομηλίκων και να κοινωνικοποιούνται στους εξωτερικούς χώρους με στόχο την ομαλή ένταξη στην κοινωνία. Οι δραστηριότητες επιλέγονται με βάση την καταλληλόλητα τους για την επίτευξη των στόχων του προγράμματος και τη δυνατότητα προσαρμογής τους στις ανάγκες των παιδιών.
Προγράμματα κατ’ οίκων
Οι στόχοι του προγράμματος αφορούν την πιο αυτόνομη και λειτουργική εμπλοκή στις δραστηριότητες αυτές, οι οποίες ορίζονται ως εξής:
Αυτοφροντίδα (π.χ. προσωπική υγιεινή, φροντίδα της υγείας, σίτιση, ένδυση - απόδυση)
Οικιακή ζωή (π.χ. αγορά αγαθών, προετοιμασία γευμάτων, οικιακές δεξιότητες)
Αξιοποίηση ελεύθερου χρόνου (π.χ ζωγραφική, κολλάζ, μαθαίνω να παίζω επιτραπέζιο)
Προγράμματα κοινότητας
Οι στόχοι του προγράμματος έχουν εξάρτηση με το μεγαλύτερο και σημαντικότερο μέρος της ζωής μας. Συγκεκριμένα, η σωστή διαχείριση του εξωτερικού περιβάλλοντος μας βοηθάει στην αυτορρύθμιση της καθημερινότητας. Οι οποίοι ορίζονται ως εξής:
Κυκλοφοριακή αγωγή (π.χ μετακίνηση με χρήση μέσων μεταφοράς όπως λεωφορείο, μετρό αλλά και προσανατολισμός μέσω χαρτών)
Σούπερ Μάρκετ/ Μαγαζιά (π.χ διαχείριση χρημάτων, ταξινόμηση και κατηγοριοποίηση προϊόντων, εκτέλεση αγορών προσωπικών επιθυμιών)
Προγράμματα κινητικών δραστηριοτήτων
Οι στόχοι του προγράμματος έχουν συνάφεια με την ευελιξία του σώματος καθώς και τον έλεγχο του περιβάλλοντος. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσω των αθλητικών δραστηριοτήτων εκτός από την εκγύμναση του σώματος επιτυγχάνονται και γνωστικοί- μαθησιακοί στόχοι (πχ αρίθμηση, έλεγχος χρόνου). Επίσης το παιδί ενισχύεται σε εργοθεραπευτικούς τομείς (πχ δυσπραξίες άνω και κάτω άκρων).
Διευθύντρια Εταιρίας Ειδικών Θεραπειών
Γουρζουλίδου Πωλίνα
(Ψυχολόγος, Ψυχοπαιδαγωγός, Συμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού)
Για περισσότερες Πληροφορίες Καλέστε μας στο 210 7226 690
ή Συμπληρώστε την φόρμα και κερδίστε 20% έκπτωση